اردبیل

بهترین بستنی فروشی های اردبیل + معرفی معروف ترین‌شان

بهترین بستنی فروشی ها در اردبیل- اردبیل خرید

خوردن بستنی در بهترین بستنی فروشی های اردبیل سرما و گرما نمی‌شناسد. بستنی های سنتی اردبیل بسیار خوشمزه و لذیذ است. کمتر شهری بستنی های خوشمزه ای مثل  اردبیل دارد. از طرفی هر کدام از بستنی فروشی های اردبیل، با یک بستنی مخصوص به خودش شهرت دارند. برای مثال بستنی قیفی همشهری را تمامی اردبیلی ها می‌شناسند و نیازی به معرفی ندارند. همین موضوع برای دیگر بستنی فروشی ها نیز صدق می‌کند.

اما کدام یک از آن ها، به کدام مدل از بستنی هایش معروف است؟ اصلا اگر مسافری در اردبیل بخواهد از میان صدها بستنی فروشی در اردبیل یکی را انتخاب کند، کدام را در اولویت قرار دهد؟ برای راهنمایی بستنی دوستان به معرفی بهترین بستنی فروشی های اردبیل (که مشهور به انواع بستنی و آبمیوه های طبیعی و خوشمزه هستند)، پرداخته ایم. این که کجا چه چیز بخوریم همه در ادامه آورده شده است.

بهترین بستنی فروشی های اردبیل کدامند؟

این لیست، بهترین بستنی فروشی های اردبیل را معرفی می‌کند. اما برای تکمیل آن به کمک شما نیاز داریم. در قسمت نظرات، تجربه خود از بستنی هایی که در اردبیل خورده اید را برای ما بنویسید. همچنین اگر بستنی فروشی دارید، برای تبلیغ کسب و کار خود در اردبیل و قرار گرفتن در لیست بهترین ها، سری به صفحه “قرار گرفتن در لیست بهترین های اردبیل خرید” بزنید تا همکاران ما برای گرفتن اطلاعات کسب و کارتان با شما تماس بگیرند.

1- بستنی فروشی نادر

انواع آبمیوه های طبیعی از جمله آب هویج، آب انبه، آب پرتغال و… را در بستنی فروشی نادر بنوشید. این آبمیوه ها طبیعی و خالص هستند. هیچگونه آبی در آبمیوه ها اضافه نشده است. یعنی آب + آبمیوه نیست. کاملا طبیعی و خالص است. آب هویج بستنی آن بسیار خوشمزه و خوردن آن در تمامی فصل ها لذت بخش است. امتحان کنید، ضرر نخواهید کرد.

غیر از آبمیوه های طبیعی و بستنی، کیک یزدی و سه گوش هم در بستنی فروشی نادر عرضه می‌شود.

  • آدرس: اردبیل، ابتدای خیابان معادی (ابراهیم آباد)، جنب بانک رفاه
  • شماره تلفن: شماره تلفنی در دسترس نیست! اگر شما شماره تلفن بستنی فروشی نادر را می‌دانید، آن را در قسمت نظرات برای ما وارد کنید.

یه چیری هم بین خودمون بمونه… محل کار من (یعنی دفتر اردبیل خرید)، توی پاساژ نگین هست که خیلی به بستنی نادر نزدیکه. ما با همکارها هر از چند وقت یکبار میریم از بستنی فروشی نادر آن هویج بستنی و آب انبه بستنی میگیریم. انقدر خوشمزه هست که روزمون رو میسازه و حسابی حال میده بهمون. اینه که من مطمئنم شما هم اگر امتحان کنید، قطعا خوشتون خواهد اومد. 🙂

2- بستنی فروشی همشهری

همشهری از قدیمی ترین و بهترین بستنی فروشی های اردبیل است. اوایل محیطی کوچک اما با صفایی داشت. الان محیطش بزرگتر و دل بازتر شده است. خوشمزگی بستنی قیفی و همین طور بستنی سنتی زعفرانی کیلویی همشهری زبانزد تمام اردبیلی هاست. همچنین بستنی شکلاتی همشهری خاص است و مزه بسیار عالی دارد. چرا که در هیچ بستنی فروشی نظیرش را نخواهید یافت. فالوده های شیرازی همشهری نیز پیشنهاد می‌شود.

  • آدرس: اردبیل، خیابان چهارراه امام خمینی، جنب مسجد داشچیلار
  • شماره تلفن: متاسفانه تلفن همشهری هم در دسترس نیست!

در مورد همشهری من همیشه خدا بستنی شکلاتی می‌خورم. بستنی های مخصوصش رو هم بابام خیلی دوس داره 😀 همون طور که در بالا گفتم بستنی شکلاتی هاش خاص هستند. اینجوری که خود بستنی کلا شکلاتی نیست. بلکه خود بستنی ساده است و یه لایه کلفت شکلات (مثل شکلاتی که دور بستنی مگنوم هست) دورش رو پوشونده. بستنی مخصوصاش هم ژله و گردو و از این چیزا دور و برش داره. یه سری بستنی هم داره که روش بسته و مربا میریزن … اون ها هم خیلی خوشمزه میشه … کلا به امتحانش می ارزه. 🙂

3- بستنی فروشی گل یخ

از قدیمی ترین بستنی فروشی ها در اردبیل، گل یخ است. محیطی کاملا آرام و خانوادگی دارد. معجون های لذیذی که گل یخ دارد، در هیچ بستنی فروشی پیدا نخواهید کرد. هات چاکلت گل یخ هم بسیار خوشمزه است. از دیگر خوشمزه های بستنی فروشی گل یخ می‌توان به سان شاین، شیرکاکائو و بستنی سنتی مخصوص اشاره کرد.

این بستنی فروشی دارای دو شعبه در سطح اردبیل است.

  • آدرس شعبه 1: اردبیل؛ خیابان باغمیشه به طرف سه راه دانش
  • شماره تلفن 1: 09144548842
  • آدرس شعبه 2: اردبیل، خیابان حافظ، آخر رضوان، روبروی بانک سپه
  • شماره تلفن 2: 04533729090

خواهر خود من طرفدار پر و پا قرص بستنی قیفی های گل یخ خیابان حافظ هست. 😀

<yoastmark class=

4- بستنی فروشی تمشک آبی

از دیگر بهترین بستنی فروشی های اردبیل تمشک آبی است. محیطی تقریبا بزرگ اما تمیزی دارد. مناسب برای دورهمی های کوچک خانوادگی و دوستانه است. بستنی مخصوصش خوشمزه است. متاسفانه بستنی بلوبری تمشک آبی با مزاج من سازگار نبود، اما مورد پسند دیگران قرار گرفته است. در مقابل سان شاین این بستنی فروشی بسیار خوشمزه است. بستنی سان شاین هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت عالی است.

  • آدرس: اردبیل، خیابان ساحلی، پایین تر از میدان یحیوی
  • شماره تلفن: 04533256668

از حق نگذریم کیفیت و تنوع بستنی ها و آبمیوه های تمشک آبی نسبت به قیمتشون بسیار مناسبه. ضمن اینکه محیط تمشک آبی حس خوبی به مشتری ها (خصوصا من) می‌ده. خیلی خودمون، ساده و بی شیله و پیله هست. 🙂

<yoastmark class=

5- بستنی فروشی بهار

این بستنی فروشی نیز جزء بهترین ها در اردبیل است. مکانی برای سرو بستنی ندارد اما قیفی های بهار طرفداران خاص خودش را دارد. اغلب مشتری ها بستنی ها و آبمیوه های سفارشی خود را داخل ماشین خود میل می‌کنند. عصرها به نسبت شلوغ تر است و باید برای خرید بستنی در صف انتظار ایستاد.

  • آدرس: اردبیل، میدان قدس
  • شماره تلفن:

اینم داخل پارانتز بگم. بستنی فروشی بهار یه زمانی خیلی معروف و شلوغ بود. نمیغهمم چرا  این روزا بسته هست! هر از چند گاهی باز میکنن و باز هم جلوش صف میشه و دوباره میبندنش. طرفدارهای بستنی شیرین خیلی بستنی های بهار رو می‌پسندن. توصیه می‌کنم اگر دیدید باز هست حتما بستنی هاش رو امتحان کنید.

<yoastmark class=

6- بستنی فروشی پاتوق

پاتوق از جدیدترین آبمیوه و بستنی فروشی های اردبیل است. دقیقا معلوم نیست که پاتوق اول بستنی فروشی بود، بعد آبمیوه رو به منوهاش اضافه کرد یا برعکس! ولی اگر آن را بستنی فروشی در نظر بگیریم، می توان گفت که این بستنی فروشی معدن آبمیوه های طبیعی در اردبیل است. توصیه من به شما: حتی اگر از پاتوق بستنی نگرفتید، حتما از آبمیوه‌های خوشمزه‌اش مثل آب انار، آب زرشک، آب آناناس، آب انبه، آب هویج، آپ پرتقال، آب نارنگی و… امتحان کنید.

مخلوط آب هویج و بستنی پاتوق محشره و خیلی خوشمزه است. قیمت آبمیوه ها بسیار مناسب و نسبت به طبیعی بودنش ارزان است.

  • آدرس: اردبیل، خیابان مطهری، میدان قدس به طرف میدان یحیوی
  • شماره تلفن:09011359589

زمستون که میشه من یکروز در میان یه بطری آب میوه از پاتوق می‌گیرم. ولی آب میوه هایی که می‌گیرم هیچ موقع بک میوه به تنهایی نبوده! ترجیح من همیشه آبمیوه ترکیبی (بیشتر پرتقال و نارنگی) هست.

7- بستنی فروشی شاد

از جدیدترین و بهترین بستنی فروشی های اردبیل می‌توان به شاد اشاره کرد. شاد با بستنی های اسکوپ و رنگی رنگی اش معروف شد. بستنی اسکوپ تمشک شاد خیلی لذیذ و خوشمزه است. بستنی سنتی پسته ای شاد هم طرفدارهای زیادی دارد.

  • آدرس: اردبیل، نبش خیابان عطائی
  • شماره تلفن: 04533518566

8- بستنی فروشی کارون

یکی از قدیمی‌ترین بستنی فروشی ها در اردبیل، کارون است. کارون شهرتش را وقتی در خیابان عالی قاپو بود، بدست آورد. اما چند سالی است ساکن خیابان معلم شده است. محیطی دو طبقه برای دور همی‌های دوستانه و خانوادگی دارد. انواع بستنی‌ها و آبمیوه‌ها در کارون یافت می‌شود. معجون کارون را توصیه نمی‌کنم. اما بستنی سنتی و قیفی آن خوشمزه و لذیذ است.

  • آدرس: اردبیل، خیابان معلم، نرسیده به مجتمع تجاری اطلس
  • شماره تلفن: 04533259006

<yoastmark class=

سخن آخر

شناسایی، انتخاب و معرفی بهترین بستنی فروشی های اردبیل کار بسیار سختی بود. چرا که حقیقتا اغلب بستنی فروشی ها در اردبیل، بستنی های خیلی خوشمزه ای دارند. طوری که در کل ایران بستنی های سنتی و زعفرانی اردبیل مشهور است.

این مقاله از روی تجربه خودم و دوستان همکارم نوشته شد. سعی کردیم به معرفی چند بستنی فروشی قدیمی بپردازیم. البته که تمام این ها امتحان شده و جزء بهترین ها و خوشمزه ترین ها هستند. شما دوستان عزیز اگر تجربه ای در مورد این بستنی فروشی ها (یا سایر بستنی فروشی هایی که در لیست بالا نیودند) دارید، حتما در قسمت نظر سنجی شرکت کرده و تجربیات خود را با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید.

 

22 دیدگاه در “بهترین بستنی فروشی های اردبیل + معرفی معروف ترین‌شان

  1. کمال گفت:

    اینکه نوشتید محیط گل یخ خانوادگیه کاملا درسته!!! مدیر گل یخی که در باغمیشه هست یه پیرمردی بود که هر وقت دختر و پسری میرفتن اونجا به پلیس زنگ میزد :)))

    1. کمال عزیز
      ممنونیم که دانسته هاتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. قطعا نظرات شما قوت قلبی برای ادامه کار ما خواهد بود.

  2. آرزو گفت:

    من خودم اولین هات چاکلت عمرم رو توی گل یخ خوردم 😀 یادش بخیر کودکی بیش نبودم

    1. آرزوی عزیز
      خوشحالم که این نوشته باعث تجدید خاطراتات شد و بسیار ممنونم که تجربیاتت رو با ما به اشتراک گذاشتی. قطعا این کار شما انرژی بخشی برای ادامه کارمان خواهد بود.

  3. سمیه اصغری گفت:

     فکر کنم گل یخ 20 سال بیشتر قذمت داره!!! واقعا کسی میدونه گل یخ از چه سالی هست؟

    1. سمیه جان
      متاسفانه من و همکانم از این موضوع اطلاعی نداریم. امیدوارم کسی از خوانندگان این مقاله، پاسخ سوال شما رو بدونه و جوابتون رو بده.
      اما من به عنوان عضو کوچکی از تیم اردبیل خرید، بسیار ازت ممنونم که سوالت رو مطرح کردی. این کار تو برای ادامه کار به ما انرژی میده. 🙂

    2. ساحل گفت:

      من 30 سالمه و باز شدن گل یخ رو یادمه :)) با این حساب قدمت گل یخ از 25 سال بیشتر نیست قطعا !! کارون و همشهری برای من بیشتر سواله :)) کم کم باید 40-50 رو داشته باشن نه؟

      1. ساحل عزیز
        نحوه محاسبه قدمت گل یخ توسط شما بسیار جالب بود 🙂 متاسفانه پاسخ جواب سوال شما رو هم نمیدونیم!
        با این حال امیدوارم فرد مهربون دیگه ای مثل شما نظرش رو برامون بذاره و جواب سوالتون رو بده. این موضوع کنجکاوی ما رو هم برانگیخت.
        بسیار ممنونم به خاطر کامنت و خنده ای که بر لب های من و همکارانم گذاشتی 🙂

  4. مهسا گفت:

    معجون تمشک آبی اصلا خوشمزه نیست همون بستنی مخصوصی که توی متن نوشتن رو بخورید

    1. مهسای عزیز
      ممنونم که تجربیاتت رو با ما به اشتراک گذاشتی. نظر تو برای ما خیلی ارزشمند هست و باعث میشه با انرژی بیشتری کار کنیم.

  5. نسترن گفت:

    یادش بخیر به زمانی شاد خدایی بود برای خودش
    از دانشگاه با دوستام میرفتیم هر کدوم یه بستنی 3 اسکوپی میگرفتیم میخوردیم!
    چی شد یهو از رونق افتاد نفهمیدم!!!

    1. نسترن عزیز
      خوشحالم که خاطره خوشایندت رو با ما به اشتراک گذاشتی. دوس دارم بدونی که این موضوع خیلی برای ما ارزش داره 🙂 ممنونم ازت

  6. شیما گفت:

    من عاشق ظرف بیسکوییتی شاد بودم همیشه :))
    3 تا اسکوپ رو به عشق این میخوردم که بتونم بیسکوییتش رو بخورم

    1. شیمای عزیز
      جالبه که من هم همین تجربه شما رو دارم. ممنونم از حس خوبی که منتقل کردی 🙂

  7. امیر گفت:

    عشق همه اردبیلی ها = آب هویج بستنی

    1. امیر عزیز
      به طور عجیبی با شما موافقم 😀 ممنونم از اینکه نظرت رو در اردبیل خرید گذاشتی. این کار تو انرژی خیلی خوبی برای ادامه کار به ما میده.

  8. ثریا گفت:

    جدیدا یه بستنی فروشی توی خیابون عطایی باز کرده جلوش هم پر از درخت های زیباست که زیر درخت ها رو صندلی چوبی گذاشته و چراغونی کرده. هر آبمیوه ای هم که بخواید داره پیشنهاد میکنم تا تابستون تموم نشده و اون صندلی ها رو از اون فضای دلنشین جمع نکرده حتما یه بار امتحان کنید.

    1. ممنونم ثریا جان
      اینکه بستنی فروشی جدیدی رو به ما معرفی کردی ما رو خیلی خوشحا کرد. قطعا این معرفی کمک و حمایتی برای این کسب و کار تازه وارد نیز خواهد بود.

    2. نرمین گفت:

      من اینجا دو بار بستنی خوردم یه بار آب تمشک توت فرنگی با بستنی خوردم که بستنی رو کم ریخته بودن و گرم بود ولی خیلی خوشمزه بود. دفعه دوم آب انبه و آووکادو بازم با بستنی خوردم که این بار بنا به تجربه قبلی بهشون گفتم یخ هم بریزن و این یکی هم خیلی خوشمزه شده بود فقط قیافه نداشت

      1. ممنونم که نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی نرمین جان
        این موضوع من رو بسیار راغب کرد که حتما سری به این بستنی فروشی بزنم و از بستنی هایی که تو قبلا خوردی امتحان کنم 🙂

  9. سارینا اقابالازاده گفت:

    بستنی کارون خیلی خوبه مخصوصا معجون هاش

    1. کیوان تجلی گفت:

      ممنون از اینک تجربتون به اشتراک گذاشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *